Implementatie plan
Achtergrond
De eisen van het netwerk voldeden niet meer aan de wensen
van het WBH bedrijf, vandaar dat er in samenspraak met een IT partij ervoor
word gekozen om het een en ander aan te passen in de bestaande infrastructuur
Project doel
het aanpassen/ vernieuwen van de huidige infrastructuur
Project resultaat
Een volledig vernieuwde server omgeving / netwerk
infrastructuur in het bedrijf WBH
De huidige werkwijze zal hierdoor redelijk veranderen
aangezien ze in een nieuwe Windows omgeving overgaan. Ook het opslaan van
bestanden zal anders zijn dan ze gewend zijn via onedrive etc.
Afbakening
De PC’s worden niet vervangen, voor de rest is de hele IT
situatie vernieuwd
Randvoorwaarden
Zorgen dat de servicedesk 24/7 klaar staat om
gebruikersvragen op te vangen
Het verzorgen van een test plan
Het verzorgen van een goed georganiseerde implementatie plan
zodat alles soepel verloopt
Van te voren back-ups maken en de vernieuwde situatie in de
nacht uitrollen zodat de minste gebruikers er last van hebben.
Het verzorgen van voldoende componenten inc. reserve
onderdelen
Aanpak en werkwijze
Eerst zal er bepaald moeten worden wat de wensen zijn voor
de nieuwe omgeving zoals de omgeving, wat het nieuwe systeem moet gaan doen,
hoe het eruit ziet etc. kortom wensen van de klant.
Daarna word er een informatie plan opgesteld, hierin staat
alle informatie die benodigd is om dit traject om te zetten. Zoals een
overzicht wat er nu is en hoe het eruit komt te zien.
Hierna zal er een Technisch en Functioneel ontwerp gemaakt
worden. Deze 2 ontwerpen zorgen ervoor dat de klant gegevens te zien krijgt
zoals een kosten overzicht. Ook word het project in grote lijnen verduidelijkt
aan de hand van netwerk tekeningen, materiaal lijsten. Hoe de vernieuwde
omgeving eruit gaat zien, eventuele uitleg over de servicedesk etc.
Activiteiten en tussen resultaten
Ontwerp
Informatie plan, implementatie plan.
Voorbereiding
Zorgen dat het juiste personeel hetgeen doet waarvoor ze
zijn opgeleid
Apparatuur aangeschaft voor het hele project.
Realisatie
Service level agreements maken met de klant en de
leveranciers van de hardware componenten.
Zorgen dat de helpdesk operationeel is en volledig zijn werk
kan uitvoeren.
Opgeleverde omgeving duidelijk getest
Nazorg
Omgeving zonder kinderziektes dus duidelijk getest en dat er
geen kleine foutjes meer inzitten
Helpdesk 24/7 beschikbaar maken.
KBA’s maken met duidelijke instructies om zo bij de helpdesk
de werkdruk te verminderen.
Tijd
De tijden zijn vooraf bepaald in het functioneel ontwerp. Er
word een x aantal uur vooraf ingepland voor een locatie om te bouwen. Hieraan
worden gewerkte uren duidelijk in een systeem geregistreerd.
Ook in de SLA word een overeenkomst gemaakt hoelang welke
prioriteit zou mogen duren. Inc. de downtime word vastgesteld.
Geld
De grootste kosten makers van het project zijn de werkgevers
zelf, zoals de mensen die de locaties ombouwen tot de nieuwe omgeving dus
daarom tijd is geld. Er worden van te voren bedragen vastgesteld om zo
eventuele verassingen te voorkomen.
Kwaliteit
De kwaliteit van de vernieuwde omgeving word vastgesteld
door de testfase. Er zullen verschillende medewerkers gevraagd worden om het
systeem van te voren te testen. Na aanleiding van hun feedback kunnen er
eventuele aanpassingen gedaan worden.
Informatie
De opdrachtgever word gedurende het project op de hoogte
gehouden over de voortgang van dit project
Organisatie
Rol Wie bezigheden
Hardware Sjors Hardware plaatsen
Server configureren Server
configureren
Manager Patrick Overzicht houden dat iedereen zijn taken uitvoert
Made by the jobster
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
BeantwoordenVerwijderennou ja zeg,
Verwijderenwaar is de vrijheid
sorry meneer verheugt
Verwijderen