SLA

 

 

 

SLA

Van ControlHub

En

Servicedesk

 

 

Documenthistorie

Auteur

Versie

Release Datum

Status

Commentaar

Jasper van Rijswijk

1.0

16/6/2021

Begonnen

Begonnen aan het SLA document

Jasper van Rijswijk

1.1

16/6/2021

Afgerond

SLA document afgerond

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Inhoud

Gegevens. 3

Leverancier. 3

Servicedesk. 3

Contactpersonen. 3

Service omschrijving. 4

Service Algemeen. 4

Klant verantwoordelijkheid. 5

Prioriteiten Meldingen. 5

Incidentmanagement - 1ste lijn support. 6

Wat is de doelstelling van de service. 6

Omschrijving van de service. 6

Technische specificatie. 6

Incidentmanagement - 2de lijn support. 7

Wat is de doelstelling van de service. 7

Omschrijving van de service. 7

Technische specificatie van de service. 7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gegevens

 

Leverancier

Bedrijf:                                                ControlHub

Naam:                                                  B. Diaz

Functie:                                                               Projectmedewerker West-Brabants Havenbedrijf

Adres:                                                  Rietsweg 12

Plaats:                                                  6414EV Bergen Op Zoom

Telefoonnummer:                          +31 (0)88489684

Email:                                                   bdiaz@controlhub.nl

Website:                                             Controlhub.nl

 

Servicedesk

Bedrijf:                                                IT-Workz

Naam:                                                  J. van Rijswijk

Functie:                                                               Servicedesk

Adres:                                                  Ecustraat 9a

Plaats:                                                  4879 NP Etten-Leur

Telefoonnummer:                          0765048080

Email:                                                   jvanrijswijk@itworkz.nl

Website:                                             IT-Workz.nl

Contactpersonen

Manager Systeembeheerder:    Joey Wouters

Applicatiebeheerder:                    Gino Breugelmans

Systeembeheerder:                       Kevin Pimmelaar

Service Level Agreement:            Jasper van Rijswijk

 

 

 

Service omschrijving

De Service die in deze SLA wordt beschreven heeft als kerntaak het beheren van de ICT-infrastructuur die gebruikt wordt door Afnemer in de verschillende educatieve en administratieve processen.

Leverancier zorgt voor afdoende onderhoud en beheer op de IT-infrastructuur met het doel de beschikbaarheid te waarborgen.

Partijen gaan een samenwerking aan waarbij Afnemer wenst te profiteren van de expertise en visie van Leverancier op de ICT-ontwikkelingen nu en in de toekomst. Hierbij is het doel de ICT-omgeving van Afnemer up-to-date te houden zodat nieuwe ontwikkelingen ondersteund kunnen worden.

 

Service Algemeen

 

De Service is het aanbieden van IT-diensten. 

Leverancier beheert en onderhoud de in deze SLA beschreven onderdelen van de ICT-infrastructuur op de afgesproken Service Levels.

Het volledige beheer van de ICT-omgeving vindt, zo veel als mogelijk op afstand plaats. Waar onder anderen de Servicedesk onder valt. In gevallen waar de aard van de werkzaamheden dit vereisen zal dit op locatie worden uitgevoerd.

 

Servicevenster

                                         werkdagen tussen 7:30 uur tot 18.00 uur

Het Servicevenster is het tijdvak op de periode van 24 uur waarbinnen Afnemer de kwaliteitsgaranties krijgt die afgesproken zijn per dienst. De functionaliteit is buiten het Servicevenster ook beschikbaar; eventuele verstoringen worden opgelost binnen het eerstvolgende tijdvak.

 

Onderhoudsvenster

elke eerste woensdag van de maand tussen 18:00 uur en 06:00 uur

 

Het onderhoudsvenster biedt Leverancier de mogelijkheid werkzaamheden uit te voeren met het doel de kwaliteit en beschikbaarheid te kunnen blijven garanderen. Tijdens deze werkzaamheden is het mogelijk dat dienstonderbrekingen plaatsvinden.

 

Onderbrekingen van de beschikbaarheid en/of functionaliteit door onderhoudswerkzaamheden zullen altijd in overleg met Afnemer worden gepland, echter zoveel mogelijk binnen het aangegeven onderhoudsvenster.

 

Preventief en/of gepland onderhoud dient minimaal 10 werkdagen voor de uitvoering te worden aangekondigd waarbij de onbeschikbaarheid van diensten wordt aangegeven.

 

Klant verantwoordelijkheid

Eindgebruikers van Afnemer melden alle storingen bij de servicedesk met het doel een afdoende analyse uit te kunnen voeren binnen het problemmanagement. Afnemer stelt eindgebruikers op de hoogte dat in sommige gevallen het werken met een workaround noodzakelijk is. Afnemer werkt actief mee aan het vinden van bronoorzaken.

 

 

 

 

Prioriteiten Meldingen

De classificatie van incidenten wordt uitgevoerd op basis van onderstaande matrix.

 

Prioriteitsmatrix

Urgentie

A

De klant kan verder met het werk

B

De klant kan verder met het werk door het tijdelijk aanpassen van de werkwijze

C

Het werkt stagneert

V

Veiligheidsmanco

Impact

1

Het betreft 1 persoon

2

Het betreft 2 tot 5 personen

3

Het betreft meer dan 5 personen

Reactietijden

A 1, 2, 3

 Binnen 8 uur 1e lijns reactie op, of escalatie van het incident

B 1, 2, 3

 Binnen 4 uur 1e lijns reactie op, of escalatie van het incident

C 1, 2, 3

 Binnen 1 uur 1e lijns reactie op, of escalatie van het incident

V 1, 2

 Binnen 1 uur 1e lijns reactie op, of escalatie van het incident

V 3

 Binnen 10 minuten reactie en escalatie van het incident

Oplostijden

1

2

3

A

1 week

1 week

1 week

B

2 dagen

2 dagen

1 dag

C

1 dag

4 uren

4 uren

V

1 dag

4 uren

1 uur

 

 

 

 

Incidentmanagement - 1ste lijn support

Leverancier stelt een servicedesk ter beschikking die het contact verzorgt op 1e-lijns niveau van het IT Service Management proces. De dienst ondersteund de eindgebruiker bij het werken met de IT-systemen van Afnemer, het verwerken van meldingen, vragen en verzoeken met focus op continuïteit.

 

Wat is de doelstelling van de service

De doelstelling van eerstelijns support is het direct afhandelen en ondersteunen van de klanten met hun melding. De servicedesk heeft als doel om vragen, incidenten, wijzigingen (samengevoegd de meldingen) van alle gebruikers te registreren, te prioriteren, direct op te lossen of in behandeling te nemen. Een eerstelijns supportmedewerker dient zich verantwoordelijk te voelen voor het ten alle tijden oplossen van de meldingen. Meldingen dienen gevolgd te worden en tussentijdse status updates dienen verzonden te worden naar klanten. Communicatie en snelheid van de afhandeling van meldingen zijn van groot belang voor de klanttevredenheid van een gebruiker.

 

Omschrijving van de service

De 1e-lijns Servicedesk voert de volgende activiteiten uit:

Aanname meldingen van de eindgebruiker;

1e lijns analyse van de storing of vraag;

Bieden 1e lijns oplossing;

Routering naar de 2e of 3e lijn supportteams;

Bewaken doorlooptijd en oplossing;

Verzorgen communicatie met aanmelder

 

Technische specificatie

Meldingen bij de Eerstelijns Servicedesk worden behandeld tijdens het servicevenster.

 

Servicevenster Eerstelijns Servicedesk

Tussen 07:30 uur en 18:00 uur op werkdagen uitgezonderd officieel erkende Nederlandse feestdagen.

Tussen 8:30 uur tot 16:30 uur tijdens de door de Afnemer officiële vastgestelde vakanties

 

 

Het contact tussen eindgebruikers en de Eerstelijns Servicedesk kan telefonisch, via e-mail of via de Selfservice portal plaatsvinden. Deze is te bereiken via bovenstaande contactgegevens.

Contactgegevens

 

Servicedesk

Tel.: 076-5048080

Servicedesk@curio.nl

http://servicedesk.curio.nl

 

Incidentmanagement - 2de lijn support

Het 2e-lijns support verwerkt de meldingen die door het 1e-lijns support zijn geëscaleerd naar dit hogere niveau van het IT Service Management proces. Het 2e lijns niveau beschikt over meer inhoudelijke en technische informatie over de specifieke technische oplossingen van Afnemer.

 

Wat is de doelstelling van de service

Ondersteuning om de impact op de continuïteit van de werkzaamheden zo klein mogelijk te houden door het aanbieden van oplossingen en beantwoorden van vragen welke niet door de 1e lijns servicedesk kunnen worden afgehandeld.

 

Omschrijving van de service

Het 2e-lijns Support voert de volgende activiteiten uit:

 

·         Afhandelen 2e lijns meldingen volgens prioriteitenmatrix;

·         Remote ondersteuning door “mee te kijken”;

·         2e lijns storingsanalyse;

·         Routering naar 3e lijn supportteams.

·         Verzorgen communicatie met aanmelder.

·         In het kader van het kennismanagement informatie ten aanzien van IT-beheer, vast te leggen in kennisitems die op een effectieve en efficiënte manier ingezet kunnen worden in het operationele IT-beheer.

 

 

Technische specificatie van de service

 

Servicevenster 2e lijns Support

Tussen 07:30 uur en 18:00 uur op werkdagen uitgezonderd officieel erkende Nederlandse feestdagen.

Tussen 8:30 uur tot 16:30 uur tijdens de door de Afnemer officiële vastgestelde vakanties

 

 

Contactgegevens

 

Servicedesk

Tel.: 076-5048080

Servicedesk@curio.nl

http://servicedesk.curio.nl

 

Het contact tussen eindgebruikers en 2e lijn support kan telefonisch, via e-mail of via de Selfservice portal plaatsvinden. Deze is te bereiken via bovenstaande contactgegevens.

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Implementatie plan

Wordpress

Functioneel Ontwerp